
6 Gezonde tussendoortjes voor meer focus
Wanneer je tot laat vastzit in de bibliotheek, is het verleidelijk om een snack uit de automaat o…
04.04.2022
Misschien heb jij er wel iets van meegekregen: de media-aandacht gericht op bureaus gespecialiseerd in fondsenwerving. Eens in de zoveel tijd komen berichten naar buiten waarbij - vrijwel altijd van een kant belicht - goede doelen en/of fieldmarketingbureaus kritisch worden benaderd.
Wij willen dolgraag het een en ander verduidelijken, en ook onze kant van het verhaal delen. Nederlanders staan bekend als gulle gevers richting goede doelen, maar de meeste mensen doneren helaas zelden uit zichzelf. Het goede doel moet daarvoor vaak eerst de donateur kunnen bereiken. Dat kan op verschillende manieren: televisiecampagnes, het organiseren van evenementen en ook dus via wervingbureaus. Voor al deze methoden geldt dat er kosten aan verbonden zijn, ook voor goede doelen.
En ja, ook fondsenwervers worden dus betaald om structurele donateurs te werven. Het op professionele wijze en op grote schaal werven van donateurs kost eenmaal geld. Zo zijn er voor Trust Marketing al meer dan duizend ambassadeurs werkzaam om de donateurs te werven. Onze ambassadeurs dragen daarbij de juiste projectkleding, identificeren zichzelf, houden zich aan een streng werfscript en zijn transparant aan de deur over de voorwaarden van de inschrijving. Houden zij zich niet aan deze wetgeving of aan onze protocollen? Dan is er voor hen geen plaats bij Trust Marketing.
Wij proberen de kwaliteit van de werkzaamheden zo goed mogelijk te monitoren. Zo wordt de donateur nagebeld en hier wordt (nogmaals) gecontroleerd of het gesprek volgens het opgestelde protocol is verlopen. Goede doelen – maar ook onze commerciële klanten – moeten er immers op kunnen rekenen dat de werving op een juiste wijze gedaan wordt.
Uiteraard is van belang te vermelden dat fondsenwerven niet alleen geld kost, maar vooral juist geld opbrengt voor het goede doel. Het is een bewezen succesvolle methode om donateurs langdurig aan een goed doel te verbinden. Anders zouden goede doelen uiteraard ook geen gebruik maken van professionele wervingsbureaus als Trust Marketing. Het is dan ook veelzeggend dat vrijwel ieder goed doel is verbonden aan een wervingsbureau. Zonder wervingsbureaus is de donateur eenmaal niet goed te bereiken.
Neem contact met ons op als je nog vragen hebt, wij staan je graag te woord
Ik wil meer weten!